Pages

5 Şubat 2014

KEŞKEK (ETLİ DÖĞME)

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 11:10
 
 
Uzun süredir taslaklar arasında duran keşkek'i de yayınlamak istedim bugün. Hem bir ana yemek hem de  bir tatlı tarifi vermiş olurum diye düşündüm :)
 Bizim buraların meşhuuur düğün yemeklerindendir keşkek... olmazsa olmaz. Düğün yemeklerinde topalak, nohut ya da kuru fasulyenin mutlak eşlikçisidir... Özlü özlü bir güzel yemesi olur ki sormayın :)) lafı biraz daha uzatırsam canımın çekmesine sebep olacağım o yüzden burada kesip tarife geçiyorum :))
 
Malzemeler
  • 2 su bardağı döğme (aşurelik buğday)
  • 350-400 gr gerdan eti
  • 1 su bardağına yakın sıvı yağ ya da tereyağ
  • 6-7 bardak su

Yapılışı
(Bir gece önceden)
  1. düdüklü tencerenize yağı alın ve kızdırın. Önce etleri renkleri dönene kadar pişirin. Ardından buğdayı ve tuzunu ekleyin. (etleriniz kemikliyse bu işlemi ayrı ayrı yapmanızda fayda var çünkü kemik parçacıkları döğmenin içinde kalabilir) Biraz kavurduktan sonra suyunu ilave edin.
  2. kaynadıktan sonra altını kısın ve en az 35-40 dk pişirin. ağzını açmadan ertesi güne kadar üzerini örterek bekletin.
  3. ertesi gün açtığınızda helmelenmiş (özleşmiş) bir şekilde değilse sıcak su ekleyip biraz daha pişirebilirsiniz. İsteğe göre tereyağda yakılmış toz kırmızı biberle servis edebilirsiniz.

NOT: Pişirme işlemini aynı gün içinde ya da buğdayı bir gece önceden ıslatıp da yapabilirsiniz ama nispeten daha az özlü olacaktır.


AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review