Pages

15 Mayıs 2013

KIYIR KIYIR TUZLU KURABİYE

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 18:00
KIYIR KIYIR TUZLU KURABİYE




Sizde benim gibi kıyır kıyır, ağızda dağılan kurabiyeleri pastaları mı seviyorsunuz? işte tam sizlik bir tarif... bizim evde poğaça haricinde pek tuzlu pasta yapılmasa da tuzlu dendiğinde ilk akla gelen bu kurabiye, gerçekten ağızda dağılan, birkaç tane yedikten sonra tamam artık yeter dediğiniz anda dayanamayıp bir tane daha yiyeceğiniz vazgeçilmez tadınız olacak :) 


Malzemeler

  • 250gr. tereyağı (margarin de olabilir)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta akı (sarısı üzerine)
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kağışı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • Tercihe göre içersine çörek otu ya da susam eklenebilir.

Yapılışı

  1. Oda sıcaklığındaki tereyağı, sıvı yağı, yumurta akını, şekeri, tuzu iyice karıştırın.
  2. Un ve kabartma tozunu karıştırarak yavaş yavaş karışıma ekleyin. Meşhur ipucumuz "kulak memesi" kıvamına gelince un eklemiyi bırakın.
  3. Hamuru belli parçalar alarak masada ya da tezgahta yuvarlayın (silindir şeklinde) ve verev parçalar elde edin. (Şekil sizin hayal gücünüzle sınırlı :) pasta kalıpları da kullanabilirsiniz)
  4. Tepsiye dizdiğiniz kurabiyelerin üzerine içine biraz sıvı yağ ve biraz da şeker eklediğiniz yumurta sarısını sürün... (NOT: Sıvı yağ ve şeker karıştırılmış yumurta sarısı hem bir parlaklık hem de güzel bir renk verir.)
  5. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20dk üzerleri kızarana kadar pişirin.
NOT: Daha önce de söylemiştim; her evin fırını farklıdır. Lütfen ısıyı kendi fırınınızın ısıtma derecesine göre ayarlayın...

Afiyet olsun...





18 yorum:

hacer çakan dedi ki...

nefis görünüyor denemek lazım elinize sağlık

bengibi benimgibi dedi ki...

deneyin, pişman olmayacaksınız :)

tuzlu kurabiye dedi ki...

elinize sağlık ustam muazzam bir tarif olmuş.

bengibi benimgibi dedi ki...

aman efendim estağfirullah :) çok teşekkür ederim...

tuzlu kurabiye dedi ki...

sitenizi yeni keşfettim.Bundan sonra sıksık görüşcek gibiyiz ellerinize sağlık

bengibi benimgibi dedi ki...

ne mutlu bana, hoşgeldiniz... sık sık görüşmek üzere :)

meryem dedi ki...

Leziz mi leziz ellerime saglik cok guzel olmus meryem

bengibi benimgibi dedi ki...

:)) ellerinize sağlık meryem hanım afiyet olsun

beceriksiz dedi ki...

kimse benim yaptığıma inanmadı nerden aldın dediler. Sayenizde sükse yaptım :D çok çok teşekkür ederim kalan hamuru buzluğa attım sonra pişirince daha bile güzel oldu

bengibi benimgibi dedi ki...

ben de çok mutlu oldum bunları duyunca :) ellerinize sağlık. ayrıca kendinize haksızlık etmişsiniz "beceriksiz" demekle:) paylaştığınız için ben teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

yaptım şuan fırında :))) geçen hafta da denemiştim süper oldu yiyenler tarif bile istedi :)

bengibi benimgibi dedi ki...

çok sevindim :) ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Ne kadar un

bengibi benimgibi dedi ki...

aldığı kadar demek durumundayım. kulak memesi kıvamında olması yeterlidir

Adsız dedi ki...

Suan yaptım fırında bakalım nasıl olcak :)

bengibi benimgibi dedi ki...

nasıl oldu :))

Adsız dedi ki...

Ben de yaptım çok lezzetli oldu.teşekkür ederim tarif için

bengibi benimgibi dedi ki...

afiyet olsun. ne demek efendim :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review