Pages

7 Haziran 2013

ÇİLEK REÇELİ

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 09:38
ÇİLEK REÇELİ






Yaz geldi... Bir taraftan tatil sezonu diğer taraftan da kış hazırlıklarının sezonu açıldı :) Durdurak yok... Yakında başlar domates konserveleri, salça ve reçel hazırlıkları... tabi bunları kendi yapanlar için geçerli bu maroton. Vakti olanlar ve elinden gelenler için galiba en sağlıklısı bu...

Bilmiyorum aranızda reçel yaparken benim yaşadığım tedirginlikleri yaşayan var mı? Kıvamı yerinde olacak mı yoksa kaskatı mı kesilecek :) Bu kez öyle bir çekincem yok.. Öğrendiğim yeni tarifle artık bu tip kaygılarım olmayacak. Tek kaygım, yemeği fazla kaçırmayıp kilo almamak olacak :) Çünkü sonuç mükemmel. Üstelik bu yöntemle reçel yapacağınız meyveyi akşamdan şekere yatırmak zorunda da değilsiniz. Unutmadan, tarifi bütün meyvelerde uygulayabilirsiniz. Hadi artık hepimize büyük kolaylık sağlayacak bu tarifi yazmaya başlayalım...





Malzemeler

  • 1 kilo çilek
  • 1 kilo şeker
  • 3.5 su bardağı su
  • 1 orta boy limon

Yapılışı

  1. Şeker ve suyu koyu bir kıvam alana kadar en az 20-25 dk. kaynatın.
  2. Koyulaştıktan, adeta bir şerbet kıvamı aldıktan sonra çilekleri ekleyin ve yaklaşık 20 dk. daha kısık ateşte kaynatın. Bu esnada limon suyunu ekleyin ve bir 10 dk. daha kaynatın. İstediğiniz koyuluğa geldiğinde reçelin altını kapatın.

NOT: Annemden öğrendiğime göre, üzerine bir tülbent kapatıp en az bir gün güneşte bekletirseniz reçeliniz küflenmeyecektir.


AFİYET OLSUN...


8 yorum:

Adsız dedi ki...

ablacım mina ben.bolg un hayırlı olsun.çok samimi olmuş.maşallah çokda hamaratız.eline sağlık çok güzel görünüyor.bende yapıcam inşallah akşama çileklerim geliyor.

bengibi benimgibi dedi ki...

seni burda görmek ne güzel :) çok teşekkür ederim ablacım. yorumlarını bekliyorum o halde :)

Adsız dedi ki...

bu yıl ilk kez reçel yapacağım;ama nasıl olur bilmiyordum ta ki senin tarifini görene kadar.sanki omuzlarımdan bir yük kalktı daha şimdiden.birkaç güne denerim.sonucu yazacağım.sibel

bengibi benimgibi dedi ki...

çok mutlu olurum sibelcim. reçellerini klasik yöntemle yapan annem de ilk kez bu tarifle yaptı. sonuç mu? olumlu :) sen de aynı sonucu alırsan tarif meşruiyetini elde edecek :)

hacer çakan dedi ki...

bende yapcam inşallah çok kolay bir tarifmiş çileğe de bayılırım hemen denemeliyim eline sağlık

bengibi benimgibi dedi ki...

teşekkür ederim hacer hanım, inşaallah memnun kalırsınız :)

Adsız dedi ki...

ablacım reçelimi yaptım.annem usulü; meyveyi şekere yatırarak yaptım.ilk kez kendim deneyimledim.gayet güzel oldu.eşimde bayıldı :))senin tarifi vişne için uygulayacağım inşallah.
mina...

bengibi benimgibi dedi ki...

ellerine sağlık canım, mutlu mutlu tüketin inşaallah :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review