Pages

2 Ekim 2013

KIYMALI PATATESLİ HAVUÇLU BÖREK

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 16:01

Bu aralar ete, havuca, patatese sardım :) bir şey yapmayı düşünürken nedense hepsini bir arada düşünüyorum. Dün neden bu üçünün bir arada olduğu bir börek olmasın dedim ve hayata geçirdik. Benim ve kocamın çok hoşuna gitti. Maalesef hatırı sayılı sayıda yedik :) istiyorum ki siz de deneyin ve bir tadına bakın :)
 

Malzemeler
  • 300 gr. kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 3 orta kalınlıkta havuç
  • 2 orta boy patates
  • 3 hazır yufka
  • yarım tatlı kaşığı salça
  • kavurmak için yağ
  • tuz, karabiber
  • 1 yumurta sarısı
  • yarım çay bardağı su
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
     
Yapılışı
 
  1. Kıymayı kavurun, suyunu çektikten sonra yağı ekleyin ve ufak kıydığınız soğanları ekleyerek pişirin. Salçayı ekleyin.
  2. Soğanlar yumuşadıktan sonra rendelediğiniz havuç ve patetesleri ekleyin. ( patatesler sulanacaktır o yüzden sularını sıkıp öyle ilave edin)
  3. Tuzunu ve karabiberini ekleyin. Patates ve havuçlar diriliğini kaybedince altını kapatın ve soğumaya bırakın.
  4. Yarım çay bardağı yağı ve yarım çay bardağı suyu karıştırın.
  5. 3 yufkayı yarısından bölerek üst üste koyarak kalın üçgen dilimler kesin.
  6. Her bir dilimin üzerine önce yağ ve sıvı yağlı karışımdan sürün daha sonra kalın tarafına harçtan kalınca koyun ve sarın.
  7. Tepsiye dizin ve üzerine yumurta sarısı, susam ya da çörek otu serperek pişirin.
 
AFİYET OLSUN...
 
 
 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hıııımmmmmmmmm güzel görünüyor.denemek lazım bunuda eline sağlık ablacım...
mina.

bengibi benimgibi dedi ki...

teşekkür ederim minacım, bence dene bundan da pişman olmayacaksın :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review