Pages

5 Ocak 2014

HAŞHAŞLI REVANİ

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:50
 Bugünkü ikinci tarifim haşhaşlı revani... uzun zamandır duyduğum fakat denemeye fırsat bulamadığım bir tatlı. Denedim ve biz eşimle çok sevdik.
 Bu tarifi uygularken bir taraftan da teyzemle konuştuğum için :) malzemeler arasında olmayan yoğurdu tarife ekleyivermiş oldum :) fakat ne mutlu ki hiç hayıflanmadım. Çünkü tarifin orijinalinde yoğurt olmadığı için gayet sıkı bir tatlı oluyordu, yoğurt çok tatlı bir yumuşaklık verdi. (Orijinal tarifi denemek isteyenler malzemeler arasından yoğurdu çıkararak deneyebilir) Bazen dalgınlıklar güzel şeylere sebep olabiliyor :) bu arada haşhaşdan korkmayın kafa yapmıyor :)))

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt :)
  • 1 su bardağı mavi haşhaş
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 2.5 su bardağı su
  • 2.5 su bardağı şeker
  • 5-6 damla limon suyu

Yapılışı
  1. yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra teker teker kalan malzemeleri ekleyin ve iyice karıştırın.
  2. önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü kızara kadar pişirin.
  3. şerbeti soğuk vereceğiniz için önceden yapıp hazırlayın ve revaninin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra şerbetini verin.

AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review