Pages

18 Haziran 2013

İÇLİ KÖFTE

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:08




Uzun sayılabilecek bir aradan sonra yeniden merhaba... Bu kez çoğumuzun, ilk zamanlar benim de gözümü korkutan bir tarifle karşınızdayım. İçli köfte... Genelde davet sofralarını süslese de arada sırada kendimizi de şımartıp yapmak gerekir diye düşünüyorum. Aslında zahmetli ama daha çok endişe verici bir yemek :) bütün püf noktalı uygulasanız da yine de kendinizi alamıyorsunuz acaba dağılacak mı korkusundan :) çok şükür uzun zamandır bu korkulardan uzağım. Artık bir el ayarım var. Korkusuzcaa atıyorum köfteleri suya :) Ben bunu ölçü kullanarak sağladım ama ölçü kullanmadan yapanlara da şapka çıkartırım. Hadi geçelim tarifi yazmaya...


Malzemeler

       İç Malzemesi
  • Yarım kilo az yağlı kıyma
  • 3 adet soğan
  • Bir su bardağı iri doğranmış ceviz
  • Maydanoz
  • Tuz, karabiber, kimyon
  • 1 yemek kaşığı salça

      Dış Malzemesi

  • 3 su bardağı ince bulgur
  • 1.5 su bardağı irmik
  • 1.5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Tuz, karabiber, kimyon


Yapılışı

  1. Dış malzemesi için gereken bütün malzemeyi karıştırın üzerine sıcak su gezdirerek kabaca karıştırıp yoğurun. 30-45 dk bekletin.
  2. İç harcını hazırlamak için ise:
  3. kıymayı yağda kavurun renkleri döndükten sonra yemeklikten biraz daha küçük doğradığınız soğanları ekleyin. Daha sonra salçasını ve baharatını ekleyin. İndireceğiniz anda maydanozları ekleyin ve soğumaya bırakın.
  4. İç harç soğurken siz de dış harcı yoğurun. Kıvamın geldiğini hamurun tepsinin içinde kolayca toparlanmasından ve sakız gibi olmasından anlayabilirsiniz. (İçli köfteyi et kıyma makinelerinde yapan da var ama olmayanlar için annemin taktiğini paylaşayım sizinle :) Annem yoğurma işlemini mutfak robotunda yapıyor bu şekilde kollarınızı da yormamış olursunuz)
  5. Daha sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alın sol avcunuza alın ve alt tarafından sağ elinizin işaret parmağıyla ortasında etrafı incelene kadar bir yuva, boşluk oluşturun. İç harçtan bu boşluğa yeteri kadar koyun ve yavaş yavaş ağzını kapatın. ( Daha önce yapmamış olanlar için ilk yaptıklarında zor gelebilir ama zamanla eliniz alışıyor ;)
  6. Genişçe bir tencere su koyun, kaynadıktan sonra içine tuz, isterseniz biraz karabiber atın ve bolca limon sıkın. Limon köftelerin dağılmasını önleyecek.
  7. Köfteleri suyun içine atın 5-6 dakika sonra suyun üstüne çıktıklarında tencereden bir kevgir ya da tencere süzgeçleriyle çıkarın.

NOT: Ben kıymalı harcı pişirirken bir yemek kaşığı kadar iç yağı koyuyorum. Bu hem lezzetini arttırıyor hem de daha kolay donmasını sağlıyor. Kullanmak isterseniz tavsiye ederim.


AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review