Pages

18 Aralık 2013

ISPANAK YEMEĞİ (HAVUÇLU ISPANAK YEMEĞİ)

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 08:47

 Ispanağın demir yönünden ne kadar zengin olduğu malum ama diğer bir malum olan konu ise içerdiği vitamine rağmen sevilmemesi... bu ara fazla aranmayan sebzelere sardım galiba :) ya da hemen hepsi kış sebzesi olduğu içindir belki de...

Bildiğimiz ıspanak kavurması bizde pek yenmez, dile getirilmese de "keşke yapmasaydın" düşünceleri suratlara yansır :) bunun önüne geçmek için, bir gün ne yapsam da ıspanağı cazip hale getirsem diye düşündüm ve ortaya havuçlu ıspanak yemeği çıktı. İyiki de çıktı çünkü bu şekilde severek yiyoruz. Havuç, ıspanağın hani kendine has bir tadı vardır ya ağızda kalan, o tadı kırıyor hafif bir tatlılık veriyor. Elimin altında olduğu zamanlarda mantar da koyuyorum içine. Ispanak hem zenginleşiyor hem de güzelleşiyor...

Malzemeler
  • Yarım kilo ıspanak
  • 3-4 adet iri havuç
  • 2 adet soğan
  • sıvı yağ
  • tuz, kırmızı pul biber

Yapılışı
  1. Soğanları ikiye bölün ve biraz kalınca doğrayın.
  2. Havuçları verev bir şekilde hazırlayın.
  3. Kızdırdığınız yağa soğan ve havuçları birlikte atın ve altı yarım açık bir şekilde havuçlar yumuşayana dek pişirin.
  4. Havuçlar yumuşadıktan sonra ikiye veya üçe böldüğünüz ıspanakları tencereye ekleyin. Üzerine tuzunu ve kırmızı biberini atın. Ispanakların sönmesini bekleyin ve fazla öldürmeden (çok pişmesine izin vermeden) kavrulmaya bırakın.

AFİYET OLSUN...



0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review