Pages

30 Aralık 2013

KÖFTELİ SEBZELİ ÇORBA

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 17:49

 Herkese iyi akşamlar... uzun süredir yapmak istediğim bir tarifi yaptım bugün. Tarif sevgili Zeymuran'a  (http://zeymurancafe.blogspot.com/2013/07/yahni-tarifi.html) ait. Benimki biraz aceleye geldi ama lezzeti çok güzel oldu. Oldum olası köfteli tarifleri severim zaten :) mutlaka bu tarifi denemenizi tavsiye ediyorum. Bana bu tarifi kazandırdığı için Zeymuran'a teşekkür ediyorum :) sevgiler...

Malzemeler
  • Yarım kilo kıyma
  • 1 soğan rendesi
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 1 yemek kaşığı un
  • tuz, karabiber
  • 3 orta boy patates ( ya da ufak haşlamalık patateslerden)
  • 2 orta boy havuç

Yapılışı
  1. Patates ve havuç haricindeki malzemeleri bir araya getirerek yoğurun. Harçtan cevizden ufak parçalar kopararak yuvarlayın ve un serpilmiş bir tepsiye alın.
  2. Bu arada 1lt. kadar suyu kaynamaya bırakın. Kaynayan suya köfteleri atın. 10 dk kaynadıktan sonra irice doğradığınız patates ve havuçları ekleyin.
  3. İsterseniz üzerine tereyağında kızdırdığınız kırmızı biberle servis yapın.
NOT: Orijinal tarifte havuç yerine haşlanmış nohut kullanılmıştı. Haşlanmış nohutumun kalmadığını görünce ben havuç kullandım. Dilerseniz havuç yerine nohut kullanabilirsiniz.


AFİYET OLSUN...




0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review