Pages

8 Ocak 2014

YAYLA ÇORBASI

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 11:31
 
 Ne zamandır çorba paylaşmıyorum sizlerle. Hergün olmasa bile iki güne bir yapılsa da atlanıyor çorbalar ama mideyi yatıştırmak ve yemeğe hazırlamak için en önemli ögesidir aslında...

 Muhtemelen herkesin bildiği bir çorba yayla çorbası... severek içtiğim bu çorbanın tarifini büyük görümcem Hatice'den almıştım yıllar önce o gün bugündür yoğurt varsa yayla çorbası yapılır bizde. Bu arada söylemeden geçemicem anneannem yayla çorbasının kıymalı (etli) nohutlu bir versiyonunu yaparki yedikçe yiyesiniz gelir :) geçelim mi tarife...

Malzemeler
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 5 yemek kaşığı un
  • 10 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta sarısı
  • üzeri için kuru nane 

Yapılışı
  1. Pirinçleri tencerenin yarısına kadar dolduğunuz suda haşlayın.
  2. haşlandıktan sonra unu, yoğurdu ve yumurtayı çırpın (ben yumurtayı her zaman koymuyorum, yumurtasız da yapabilirsiniz tadında bir değişiklik olmuyor) İçerisine biraz da sıcak sudan alarak ılıştırın ve yavaş yavaş pirinçlere ekleyin. Böylece kesilmesini de önlemiş olursunuz.
  3. indirmeye yakın tuzunu ekleyin. Kıvamına göre su ekleyebilirsiniz.
  4. üzerine ise tereyağ veya sıvıyağda yaktığınız naneyi ekleyerek servis yapın.
NOT: Biz iki kişi olduğumuz için bu tarifin yarısını uyguluyorum. Siz kalabalık bir aileyseniz tüm tarifi uygulayabilirsiniz.


AFİYET OLSUN...

 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review