Pages

21 Ocak 2014

ELMALI KURABİYE

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 09:00
 

Selamlarr... bu ara pasta böreğe sarmış durumdayım :) geçenlerde yaptığım farklı bir elmalı pasta tarifi ile karşınızdayım. Farklı çünkü pufidik bir kurabiye değil bu da :) ilk kez arkadaşım Feride'de yemiştim o gün bugündür de denemek istiyordum tarifi... uyarıyorum pufudik bir elmalı olmayacak, ağzınızda dağılan güzel bir elmalı kurabiye olacak :)

Malzemeler
  • yarım paket margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un
İçi için
  • 4 orta boy elma
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • üzeri için 1 paket pudra şekeri 

Yapılışı
  1. elmaları soyup rendeleyin ve tavada şekeri ile tarçını ilave ederek suyunu çekene kadar pişirin. Soğumaya bırakın.
  2. un haricindeki diğer malzemeleri birbirine güzelce geçecek şekilde karıştırın ve yavaş yavaş unu ekleyin. Elinize yapışmayan ama fazla da sert olmayan bir hamur elde edin. (hamuruna pudra şekeri konulmayacak)
  3. hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alın. Elinizde açın ve ortasına harçtan koyarak iki ucunu ortada birleştirin. (klasik yöntemle yani merdaneyle büyükçe bir yuvarlak açıp üçgenler elde edip içlerini harçla doldurup rulo olarak da yapabilirsiniz)
  4. önceden ısıtılmış fıranda pişirin. Fırından çıkardıktan sonra soğumasını beklemeden, derin bir kabın içine aldığınız pudra şekerine altlı üstlü bulayın.
AFİYET OLSUN...


 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba bugun kizimin piknigi vardi.Elmali kurabiye tarifinizi denedim.Sonuc mukemmel oldu.herkes cok begendi .tesekkurler.serife

bengibi benimgibi dedi ki...

çok sevindim şerife hanım :) paylaştığınız için ben teşekkür ederim. sevgiler

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review