Pages

5 Ocak 2014

LİMONLU MUFFİN

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 12:01
 Cümleten iyi pazarlarrr :) her ne kadar pazar günlerimiz tatil olmasa da, tatil günleri evde fırından yayılan mis gibi kokular olması bana mutluluk verir. Ya bir börek ya bir poğaça ya da kek hiç farketmez... bu durumun yaydığı hava daha bir sıcaklık katıyor eve... işte bunun için kolları sıvadım veee tatlı ama baymayan hatta ağızda ferah bir tat bırakan limonlu muffinleri yapmaya karar verdim. O kadar fazla çıktı ki yarısını derin dondurucuya kaldırdım :) ansızın gelen misafirler için biçilmiş kaftan... denemeye karar verenler için şimdiden afiyet olsun diyorum ve tarife geçiyorum...



Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 11 -12 yemek kaşığı un

Yapılışı
  1. yumurta ve şekerleri çırptıktan sonra sıvı malzemeleri ekleyip karıştırın.
  2. un, kabarta tozu ve vanilyayı bir elekten eleyerek yavaş yavaş harca yedirin.
  3. muffin kaplarının yarısından biraz fazlasını kek karışımıyla doldurun.
  4. önceden ısıtılmış fırında, kabarana ve üzeri pembeleşene kadar pişirin.
NOT: Ben tarifteki gibi 1 limon suyu kullandım ama istediğim gibi baskın olmadı limon tadı, bu yüzden bir dahaki sefere 1.5 limon suyu kullanmayı planlıyorum. Miktarın artışını ise sizlerin tercihine bırakıyorum.


AFİYET OLSUN...




0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review