Pages

25 Haziran 2013

FIRINDA PATATES ( HASSELBACKEN )

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 13:06
 

   İlk olarak 1700'lü yıllarda İsveç'te bir restoranda servis edildiği söylenen Hasselbacken yani fırında patates oldukça kolay ve bir o kadar da lezzetli bir aparatif. Görüntü açısından da çok görkemli... İlk kez denedim ben de bu tarifi. Sonuç güzel olunca da sizlerle paylaşmak istedim. Servis alanı da geniş ayrıca... İsterseniz et ya da tavuk yemeğinin yanında isterseniz de kahvaltı sofralarında servis edebilirsiniz.


Sonradan aklıma aralarına kaşar peyniri koyarak yapabileceğim aklıma geldi. Tabi zamanını kaçırdım :) Yinede koydum aralarına kaşarları fakat yanacakları korkusuyla çıkarmak zorunda kaldım. Kaşarlı denemek isterseniz çıkarmaya yakın fırından alıp aralarına kaşarı yerleştirip tekrar fırana verebilirsiniz. Hadi geçelim mi artık tarifi yazmaya.





Malzemeler

  • 4 orta boy patates
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı
  • Tuz
  • Kekik

Yapılışı

  1. Patateslerin kabuklarını fırçalayarak temizleyin. (Bir iki saat önceden içi su dolu derin bir kabın içinde bekletirseniz daha kolay temizlenir) 
  2. Patateslerin altından biraz kesin ki zeminin üzerinde düzgün bir şekilde durabilsin. Dilimleri ayırmadan kesebilmek için patatesleri iki kalem arasına alın ve bıçak kalemlere temas edene kadar kesin.
  3. Zeytinyağı, tuz, kekik ve rendelenmiş sarımsağı karıştırıp sos haline getirin.
  4. Fırın kağıdı yerleştirdiğiniz tepsiye patatesleri yerleştirin ve yumurta fırçası yardımıyla sosu dilimlerin arasına ve patateslerin üzerine sürün. Önceden ısılıtılmış fıranda 20-25dk. pişirin.

NOT: Patatesleri arasıra kontrol edin ve en az bir kere fırından çıkarın, dilimlerin arasını açarak kalan sostan sürün.


AFİYET OLSUN...


2 yorum:

hacer çakan dedi ki...

çok güzel görünüyor denemek lazım:)

bengibi benimgibi dedi ki...

teşekkür ederim. aynı zamanda eğlenceli de tavsiye ederim :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review