Pages

24 Haziran 2013

ŞEKERPARE REÇELİ

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 16:13




Yine bir reçel tarifiyle geldim. Aslında daha önce yazdığım çilek reçelinden farklı değil bu reçelin de tarifi. Ben bu tarifi öğrendim öğreneli her şeyin reçelini yapar oldum :) o kadar kolay ki yapması... stressiz, zahmetsiz... Tarifi yeniden yazıcam bir başka sayfaya gitme zahmetine katlanmayın diye :)




Malzemeler

  • 1 kilo şekerpare
  • 3.5 su bardağı su
  • 1 kilo şeker
  • Bir orta boy limon





Yapılışı

  1. Su ve şekeri koyulaşıncaya kadar (takriben 25 dk.) kaynatın. Sonra içine çekirdeklerini ayıkladığınız şekerpareleri atın ve kaynatmaya devam edin. Yalnız burda söylemem gereken bir şey var ki o da şekerpare reçelini çilek reçeline oranla daha fazla kaynatmanız gerektiği. Çünkü şekerpare çileğe göre daha geç koyulaşıyor.
  2. İstediğiniz koyuluğa geldiğinde içine limonu sıkın. 10-15 dk. daha kaynattıktan sonra ateşten alın.
  3. Dilerseniz en az bir gün üstüne temiz bir tülbent kapatıp güneşlendirin. Böylece reçeliniz hem daha kıvamlı hem de uzun ömürlü olacak.


AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review