Pages

7 Haziran 2013

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 08:54



ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE




Merhaba, bu aralar pek keyfim yok . o yüzden pek giremedim. Amma hazırlıksız da değilim. Sanırım alışkanlık, hastalık gibi bir şey bu blog :) Yaptığım her şeyi fotoğraflayıp sizlerle paylaşmak istiyorum...

Geçen hafta sezonun ilk taze fasulyesini aldım. Uzun zamndır tezgahlarda aslında ama ben elimden geldiğince sebzeyi ve meyveyi mevsiminde almaya çalıyorum. Yeteri kadar etkileniyoruz çevrenin olumsuz etkilerinden, en azından önlenmesi elimizde olan olumsuzluklara engel olabilinir diye düşünüyorum...

Aslında normal yaptığımız taze fasulye yemeğinden çok da uzak değil benim tarifim. Yalnizca ufak tefek farklılıklar var. Geçelim mi tarifimize?





Malzemeler

  • 1 kilo taze fasulye
  • 4-5 orta boy domates
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Yarım çay bardağı su
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • Yarım çay kaşığı şeker
  • Göz kararı tuz

Yapılışı

  1. Fasulyelerin yıkayıp kılçıklarını ayıklayın.
  2. Çok derin olmayan bir tenceresinin ortasına baş tarafını ince kestiğimiz domatesi ağız tarafı aşağı gelecek şekilde koyun. Fasulyeleri kırmadan domatesin etrafına dairesel şekilde dizin.
  3. Domatesleri, soğanı rendeleyip, salça, su, yağ, tuz ve şekerle karıştırıp fasulyelerin üzerine gezdirin.
  4. Fasulyeler piştikten sonra düz bir kapak ya da tabak yardımıyla ters çevirip servis tabağına yerleştirin.

NOT: Hem fasulyeler hem de domatesler sularını bırakıcağından fazla su gerekmeyecektir. Yine de ara sıra kontrolü elden bırakmamak gerekir.


AFİYET OLSUN...


6 yorum:

ümmü dedi ki...

geçen hafta yaptım biraz korkarak;kızım zorlanmadan nasıl yiyecek,eşim bu ne bütün bütün diyecek diye... ama sonuç harikaydı, kızım için bir oyun oldu yemesi bizim kadar yedi nerdeyse eline sağlık

bengibi benimgibi dedi ki...

teşekkür ederim, sizler de sonuçtan memnun kalınca daha bir mutlu oluyorum :) sizin de ellerinize sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

ellerınıze sağlık taze fasulye nefis gorunuyor her halini cok severım anladığım kadarıyla blogun cok yeni bende bu güzel blogu takıbe alıyorum,sevgiler zeymurancafe...

bengibi benimgibi dedi ki...

dediğiniz gibi yeni başladım blog yazarlığına... bu aşamada sizin gibi blog yazarlığında geçmişi olan birinin dikkatini çekmiş olmak ve takibine girmek ziyadesiyle sevindirdi beni :)cok teşekkür ederim, hoş geldiniz :)

ümmü dedi ki...

canımbenim iftar davetine bu tarife göre taze uzun bamya yaptım mükemmel oldu artık bamyalarımı hep böyle yapıyorum.

bengibi benimgibi dedi ki...

canımbenim çok mutlu oldum :) tariflerime yeni boyutlar kazandırman çok hoşuma gitti. her ne kadar bamya sevmeyen biri olsam da eminim çok güzel olmuştur. bu da bamyayı seven arkadaşlarımıza senin bi katkın olsun ;) ellerine sağlık...

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review