Pages

5 Kasım 2013

AÇMA

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 12:24
 
 
DİKKAT... DİKKAT... DİKKAT...

YAŞAMAK İÇİN DEĞİL, ZEVK ALDIĞI İÇİN YİYENLERE DUYURU...

BU AÇMAYI MUTLAKA YAPIN VE TADINA VARIN!!!!!!!!!!

:) Ne komik bir giriş oldu dimi... ilk defa yaptım bu açmayı ama inanın bana mükemmel oldu. Hani pastanelerden poğaçalar alırız ya yumuşacık... işte aynen öyle... yıllar önce yiğenim Berk'e yemek yerken "ıh ıh ıhh" (tam karşılığı olmadı çıkan sesin ama siz biliyorsunuz nasılsa) diye yedirirdim yemekleri, yemekten zevk alsın diye. İnanır mısınız işe yarıyor. Şimdi yemekleri zevk alarak yiyor. Açmayı yerken çıkardığım seslere ben de hayret ettim ve Berk geldi aklıma :))) Belki "abartma canıım" diyorsunuzdur. O zaman yapın da görün :))) Veee lütfen yorumlarınızı bekliyorum :)))

Malzemeler
  • Yarım su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket toz maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 20-30 gr. tereyağ (margarin)
  • 1 yumurta sarısı
  • Aldığı kadar un
Yapılışı
  1. İlk etapta 1.5  su bardağı unu (bu miktar az gelecektir, kalan unu yoğurdukça ekleyin lütfen, tam miktarını aceleden ölçemedim), mayayı, şekeri ve tuzu karıştırın.
  2. Karıştığından emin olduktan sonra ılık suyu ve yağı ekleyip, yoğurun. Un az geldikçe ekleyin. Yoğurduğunuz kaba ve elinize yapışmayan kulak memesi kıvamına yakın bir hamur elde edince un eklemeyi bırakın. En az yarım saat üstüne nemli bir bez örtüp bekletin.
  3. Hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar alıp, yuvarlayın ve bir 10-15dk. böyle bekletin. O sırada siz de başka işlerinizi yaparsınız :))
  4. Tezgaha tereyağı (margarini) sürün ve her bir bezeyi elinizle bastırarak incecik açın. Tereyağdan fındık büyüklüğünde parçalar alarak açtığınız hamurun üzerine yayın. Bu işlemden sonra rulo yapın ve iki ucunu bir araya getirerek halka haline getirin.
  5. Yumurta sarısının içine biraz şeker biraz yağ koyarak karıştırın ve açmaların üzerine sürün. İsteğinize göre susam veya çörek otu serpin ve önceden ısıtılmış fırında, üzerleri iyice kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review