Pages

2 Kasım 2013

ZEYTİNLİ GÖZLEME

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:41
Spontan gelişmiş bir tarifle geldim bu kez :) fotoğraftan da belli oluyordur; bir anda karar verdim resmini çekip yayınlamaya...
 
Kahvaltı sofralarından en büyük kurtarıcım benim bu gözleme. Hemen 2 dk. yapıp sofraya koyabileceğim lezzetli bir yalancı börek :) ben bu kez zeytin kullandım ama genellikle peynirle yaparım. Çok da güzel olur. Buyrun tarife...
 
Malzemeler
  • 1 adet yufka
  • Çekirdeği çıkarılmış zeytin
  • 1 orta boy soğan
  • 1 orta boy domates
  • 8-9 dal maydanoz
  • Tuz ve kırmızı biber
  • Yufkayı yapıştırmak için su
  • 4-5 yemek kaşığı yağ
Yapılışı
  1. Tercihe göre siyah ya da yeşil zeytinlerin çekirdeklerini çıkarın. Üzerine domatesini, soğanını, maydanozunu ve baharatları ekleyerek karıştırın. (Ben soğanı çok az kavurdum sert sert ağza gelmesin diye ama siz çiğden koyabilirsiniz.)
  2. 2 yemek kaşığı zeytin yağı döküp karıştırın.
  3. Yufkayı olduğu gibi serin. Kat yerlerinin aralarında kalan üçgen alanları kesin ve iç harcın geleceği yere düzgün bir şekilde serin (burda amacımız harcın altının 2-3 kat olmasını sağlamak). Bu işlemden sonra yufkanız büyük bir "artı" şeklinde olacak.
  4. Harcı bu parçaların üzerine yayın.
  5. Harcın dışında kalan ilk kanadı kapayın ve üzerine yumurta  sürer gibi elinizi ıslatıp su sürün. Bu işlemi diğer kanatların hepsi kapanacak şekilde tekrarlayın.( aralara su sürmeyi unutmayın yoksa gözlemeniz açılır)
  6.  

En son böyle büyük bir kare şekil elde edeceksiniz.

  1. İçine 2-3 kaşık yağ koyup gezdirdiğiniz sıcak tavada arkalı önlü pişirin.
 
AFİYET OLSUN...
 
 
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review