Pages

3 Ağustos 2013

DÜĞÜN ÇORBASI

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 01:34
Havalar sıcak ama kendimi çorba eklemekten alıkoyamıyorum :) şimdi olmasa bile kışın mutlaka işinizi görür diye düşünüyorum. Klasik çorbaların tadı için bir şey demiyorum ama bazen değişiklik istiyor insan. Bu nedenle araştırıyorum güzel sonuçlar alınca da defterime ekliyorum. İşte düğün çorbası da bunlardan biri... biraz endişeli başladım yapmaya çünkü bildiğimiz ve sürekli yaptığımız çorbalardan farklı olacaktı. Önce biz yedik sonra görücüye çıkardım :) tam not aldı ve sizlerle buluşmayı hak etti...
 

 Malzemeler
  • 250-300gr. haşlanmış gerdan ya da boyun eti
  • 8 su bardağı et suyu
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı (isteğe bağlı)
  • yarım limon
  • tuz
  • sosu için; tereyağı ve kırmızı toz biber 
  •  
    Yapılışı
     
    1- önce eti haşlayın ve soğuduktan sonra ince ince didin. Etleri, et suyuyla birlikte haşlanmaya bırakın.
    2- unu et suyundan yavaş yavaş ekleyerek çırpın, içine limon suyunu ve tuzu ekleyin.(ben yumurta koymuyorum ama siz isterseniz bu aşamada karışıma ekleyebilirsiniz) 
    3- karışımı pürüzsüz olması için süzgeçten geçirerek çorbaya ilave edin.
    4- servis sırasında tereyağda yaktığınız
    kırmızı biberle soslayın.
     
     
     
    AFİYET OLSUN...
     
     
     
     
     

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review