Pages

13 Ağustos 2013

TAVUKLU NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI (ALATLI PİLAVI)

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:56
 

Bu kez size benim yapmadığım ama blogun kuruluşundan bu yana benimle aynı heyecanı paylaşan teyzemin yapıp benim için resimlediği bir tarifi paylaşacağım.

Tavuklu nohutlu pirinç pilavı. Tavuk, nohut ve pirinç birleşti mi tadının ağzımıza layık olacağı bilinen bir gerçek :) teyzem ve kuzenimin yaptıkları pilavın resmini bana yolladıktan sanırım bir gün sonra izlediğim bir yemek programında aynı malzemelerden oluşan bir pilav yaptılar. Adını ise "ALATLI PİLAVI" olarak verdiler. Pilavın tarihini ise Mengücek Beyliği'ne dayandırdılar. Meğerse teyzem tarihi yıllar öncesine dayanan bir beyliğin yemeğini yapmış :) hemen aradım teyzemi ve olayı anlattım. Bizim için güzel, gülümseten bir tesadüf oldu... yazmaya başlayalım aslında alatlı pilavı olan tavuklu nohutlu pilavın tarifini :)


 Malzemeler
  • 1-1.5 su bardağı haşlanmış nohut
  • Haşlanmış ve didilmiş tavuk but (kalça)
  • 2 su bardağı pirinç
  • 4 su bardağı soğuk tavuk suyu
  • Tuz







Yapılışı
  1. Haşlanmış ve didilmiş tavukları yağda bir kaç dakika çevirdikten sonra üzerine önceden haşlanmış nohutları ekleyin. Nohutları tavukların üzerine güzelce yayın.
  2. Nohutlardan sonra karıştırmaksızın pirinçleri ekleyin.
  3. 4 su bardağı tavuk suyunu tencerenin kenarından ilave edin. ( su ve pirinç ölçülerini kendi el ayarınıza göre ayarlayabilirsiniz)
  4. Pilav demlendikten sonra büyük bir servis tabağını tencerenin üzerine ters kapatın ve hızlıca çevirin. Pilavın tabağa oturduğundan emin olduktan sonra tencereyi kaldırın.
  5. Servis yaparken pasta dilimleri şeklinde servis yapabilirsiniz...
NOT: Seramik ya da teflon tencere kullanırsanız, pilavın tabağa aktarılması işlemini garantiye almış olursunuz :)

AFİYET OLSUN...



0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review