Pages

10 Mayıs 2013

ÇITIR KARNABAHAR KIZARTMASI

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 14:44
ÇITIR KARNABAHAR KIZARTMASI
 
 
Ne kadar kızartmalardan uzak durmaya çalışsak da büyük çoğunluğumuz çok severiz kızartmaları... nedense yazın daha ağır gelmelerine rağmen hep yazdır aklımızda kızartma yeme zamanları... bizde de çok sevilir ama sağlık işin içine girince ancak uzun aralıklarla yapılır... işte o uzuuuun aralıkların birinde, akşama ne yapsam diye düşünürken aklıma karnabahar kızartması geldi. ben pek sevmesemde eşim bayılır. onun için yapmaya değer :) ama istedim ki daha bir zevk alarak yesin. bunun için yaptığım araştırmalar sonunda tabir-i  caizse çıpçıtır bir karnabahar çıktı. pek aramayan biri olarak ben bile çok sevdim... ben yanına patates de kızarttım o sizin zevkinize kalmış. işte tarifi...
 
Malzemeler
  •  Bir adet karnabahar
  •  Yoğurt
  •  Galeta unu
  •  Sıvı yağ

Sos Malzemeleri
  •  1 yumurta
  •  1 şişe maden suyu
  •  1 yemek kaşığı zeytin yağı
  •  2 yemek kaşığı un
  •  1 su bardağına yakın mısır unu
  •  1-2 diş sarımsak (isteğe bağlı)
  •  Tuz, karabiber, pul biber
  •  
Yapılışı
  1.  Karnabaharı iri ve mümkünse yassı parçalara ayırın ve çok pişmelerine izin vermeden haşlayın.
  2.  Diğer tarafta sos malzemelerini koyu bir kıvam alacak şekilde karıştırın.
  3.  Karnabaharları süzdükten sonra her tarafları gelecek şekilde sosa daha sonra ise galeta ununa bulayın.
  4.  Kızdırılmış sıvı yağda renkleri dönene kadar kızartın.


Gelelim işin eğlenceli tarafına :) kiminin "amaaaan ne uğraşacağım" benimse sonucunu düşünüp zevk alarak yaptığım küçük mutluluklara... minik penguenlerden bahsediyorum. özellikle çocukların hoşuna gideceğini düşünsem de biz yetişkinleri de gülümsetecektir :)Çocuklarınızın doğum günü partileri için de değişik bir alternatif olabilir ne dersiniz? Buyurun bakalım...
 
Şirin Penguenler
Malzemeler
  •  20 adet siyah zeytin
  •  200gr. krem peynir (labne de olabilir)
  •  1-2 adet iri havuç
 
Yapılışı
  1.  İri zeytinlerin göbeğine uzunlamasına bir kesik atın ve çekirdeklerini çıkartın. Çay kaşığıyla içlerine krem peyniri koyun.
  2.  Havucu ince daireler halinde kesin. Bu daireleri, penguenlerin ayaklarını oluşturacak şekilde üçgen haline getirin.
  3.  Kürdanı havuca saplayın, üzerine içine peynir doldurduğunuz zeytinleri onun üzerine ise ayrıca üçgen kestiğiniz gagaları geçirin.
  4.  Nispeten küçük zeytinleri ise ortadan ikiye kesin çekirdeklerini çıkartın, şapka görevi görecek olan bu yarım zeytinlerin içine de krem peynir doldurun ve gagaların üstüne oturtun.
 
Afiyet olsun...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor çok yaratıcısınız penguenler çok tatlı olmuş eminim karnıbahar da öyledir:)

bengibi benimgibi dedi ki...

aslında penguenler çok hoşuma giden bir fikirdi ben de yapmak istedim ve ortaya bu şirin penguenler çıktı :) yapmak ve paylaşmak benim için büyük bir keyifti... yorumlarınız için teşekkür ederim...

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review