Pages

6 Mayıs 2013

hıdırellez'le umut...

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 04:42


HIDIRELLEZ…

 

     Hıdırellez'le umut el ele tuşup çıktılar yine yola...umutlarını yitirmiş insanlara belki de dilek dileme vasıtasıyla hayata bir kez daha tutunmak için, umut etmeyi bırakmışlara yeniden umut aşılamak için bir şans verme adına…

     Daha önce hıdırellez ritüelini genç bir kızken liseli yıllarımda yapmıştım o da çok kurallı değildi :)ondan sonra hiç yapmadım. Bu gün ilk kez yaptım. Belki benim için de yeniden bir umut olur… umut edip de gerçekleşmeyen düşlerimin kapılarının aralanmasına vesile olur ne dersiniz? İnanan da var inanmayan da…önemli olan kimden istediğini bilmek öyle değil mi?  

    İlk defa duyduğum hikayesini sizinle de paylaşmak istedim. Buyurun efendim…
 
"Denizlerin ermişi İlyas ile karaların ermişi Hızır’ın buluşacağı gecedir. Her yıl vakti geldiğinde buluşurlar. Şayet buluşmazlarsa deniz denizlikten çıkar,toprak topraklığını yitirir. Tek bir canlıdoğmaz,üremez,uçmaz,konmaz.Yani kıyametin habercileri Hızır ve İlyas olacaktır.


Yine rivayetlere göre;her yıl Mayıs’ın 5′ini 6′ya bağlayan gece İlyas ile Hızır dünyanın bir yerinde buluşurlar.Onların buluştukları yerde bahar farklıdır.Çiçekler daha bol,daha büyük olurlar.Gökyüzü daha başka bir mavi olur.İnekler bol süt verir.İnsanlar,kurt kuş ölmez.
O gece buluşmanın olduğu gece bir mağripten (batıdan),biri maşrıktan (doğudan) iki yıldız doğar.Hızır’la İlyas’ın buluştuğu yerin tepesine kayarak gelirler,birleşirler.Hızır ile İlyas’ın üzerine ışık olup yağarlar.Hızır’laİlyas’ın el ele tutuştuğu yıldızların gökte birleştiği anda dünyada her şey durur.Akarsular donar,akmazlar.Rüzgar esmez,yapraklar kımıldamaz.Damarlardaki kan bile akmaz.Her şey durur,hiç bir şey kımıldamaz.Dünya bir anda ölür.Sonra her şey yeniden uyanır.Bir yaşam patlar orada.İşte bu yüzden insanlar bu birleşen yıldızları görmek için evlerinden yüksek tepelere giderler.Dam başlarında,akarsu dibinde dururlar;o her şeyin donduğu anda dileklerini söyleyebilmek için.Suların durduğu ve yıldızların birleştiği anda kim ne dilekte bulunursa o olur;sadece o herşeyin durduğu anda;öncesinde ya da sonrasında değil.Hatta Kul Hüseyin adında bir çiftçi bu anda aklına istediği gelemeyince şöyle demiş: ‘Ya Allah,Ya Hızır,Ya İlyas…Şu tepeyi ırmağın karşısına geçir.’ Tabii sonra kendi isteği aklına gelmiş ama iş işten geçmiş ve sonrasında uyuyakalmış.Sabah uyandığında ise ırmağın karşısındalarmış.”
 
Bir umuttur yaşamak…     



 
 




2 yorum:

Unknown dedi ki...

bende hıdırllezi bir arkadaşımdan duydum bu yıl vede kendim gereken işlemleri yapamayacağımdan anneme havale ettim dileklerimi... bakalım dilenenn tüm güzel ve hayırlı dilekler kabul olur inşallah:)

bengibi benimgibi dedi ki...

annelerin duası yavruları için gönüldendir, eminim sizin için yapılması gereken neyse yapacaktır... inşaallah hepimizin dilekleri gerçekleşir :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review