Pages

31 Temmuz 2013

HUMUS

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 22:55
 Menşei Ortadoğu, Arap ülkeleri ve İsrail'e dayanan humus bize  Hatay'ın hediyesidir. Oralarda farklı bir yapılış tarzı var mı bilmiyorum ama ben benim öğrendiğim gibi tarif edeceğim size. Hemen hemen her yemeğinizin yanına yapabilirsiniz. Hiç yemediyseniz ilk başta değişik gelebilir ama ben seveceğinize inanıyorum :)

Malzemeler
  • 2 su bardağı haşlanmış nohut
  • 6-7 yemek kaşığı tahin
  • 10 diş sarımsak
  • yarım limon suyu
  • haşlanmış nohutun suyu
  • tuz
üzeri için
  • maydanoz
  • kimyon
  • sumak
  • tereyağ\sıvıyağ
  • kırmızı toz biber
Yapılışı
  1. Akşamdan ıslattığınız nohutları bir taşım kaynatarak suyunu süzün. Süzdüğünüz nohutları üzerlerine gelecek kadar su ekleyip düdüklüde pişirin.
  2. Pişen nohutları derince bir tencereye alın ve öncelikle 1 çay bardağı kendi suyundan ekleyerek blender ile ezin. Çataldan düşmeyecek bir kıvama gelinceye kadar su ekleyerek çekmeye devam edin.
  3. Nohutlar kıvama gelince tahini, tuzu, limonu ve rendelenmiş sarımsakları ekleyin. Bu aşamada tadına bakarak tuzunu ve sarımsağını ayarlayabilirsiniz (humusun yani çekilmiş nohutların rengi sarıdan kreme dönmüşse tahini yeterli demektir)
  4. Ezme işlemini bitirince, servisten önce, humusu çevirerek bir 10dk. kavurun (içine hiçbir şey eklemiyoruz)
  5. Küçük bir tavada yağı kızdırın içine kırmızı toz biberi atın ve sos haline getirin.
  6. Kavrulan humusu servis tabağına alın. Üzerine kimyonu, sumağı ve kıydığınız maydanozu serpin. En üste kızdırdığınız biberli yağı gezdirin.


AFİYET OLSUN...


0 yorum:

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review