Pages

20 Temmuz 2013

EZO GELİN ÇORBASI

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 13:45


Güzel bir ramazan gününden merhaba :) bugün sabah saatlerinde dışarı çıktım sanırım en fazla 5-6 dk yürümüşümdür ama sırıksıklam olmama yetti :) Allah bu sıcakta dışarda çalışmak zorunda olanlara yardım etsin...

Bu kez sıcak bir çorba paylaşacağım. Şimdi diceksiniz " bu sıcakta sıcak çorba mı!!! " diye ama havalar ne olursa olsun Ramazan faktörü var biliyorsunuz :) biz çorbayı çok severiz. Bu konuda tek şikayetimiz ise kısıtlı çorba alternatifleri... daha doğrusu içilebilecek çeşit sayısı az :) hazır çorba halinde çok sevmiştik ama kendim hiç yapmamıştım. Sağlık açısından zararlı olduğunu düşündüğümüz için nerdeyse 3-4 yıldır kullanmıyorum ama bu tatdan da mahrum kalmak istemedim ve sıvadım kolları :) sonuç mu? güzel oldu :) şu halde, hem bana hem size alternatif olsun bu çorba...



Malzemeler
  • Yarım çay bardağı pilavlık bulgur
  • Yarım çay bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı un
  • Yeteri kadar (yaklaşık yarım çay bardağı) sıvıyağ
  • Tuz, karabiber ve kuru nane





Yapılışı
  1. Bulgur, pirinç ve mercimeği yıkadıktan sonra 3-4 su bardağı suda haşlayın.
  2. Tencereye sıvı yağı kızdırın ve küp küp doğradığınız soğanları kavurun. Üzerine salçayı ekleyin. Bu arada baharatları ekleyin. Salçayı bir iki kez çevirdikten sonra 2 yemek kaşığı unu ekleyin ve kavurmaya devam edin.
  3. Un kavrulduktan sonra 1 çay bardağı soğuk suyla çırparak açın ve haşlandığı suyla birlikte bulgur, pirinç ve mercimeği ekleyin.
  4. Kaynadıktan sonra kıvamına bakın biraz koyu bir kıvam olması gerekiyor. Çok koyu olmuşsa sıcak suyla açabilirsiniz... (Takdir edersiniz ki özellikle kullanılan pirinç ve mercimek farkı kıvamı etkileyebiliyor)
  5. Üzerine nane serpip servis edebilirsiniz...

AFİYET OLSUN...

2 yorum:

hascar dedi ki...

oruç oruç bu sayfada dolaşmak keyif verse gerek bizlere :) muhteşem lezzetler bunlar

bengibi benimgibi dedi ki...

yapıp denediğinizde daha çok keyif alırsınız inşaallah :) çok teşekkür ederim...

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review