Pages

30 Temmuz 2013

BAKLAVA (EV YAPIMI BAKLAVA)

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 05:36


Gece gece derdine ne oldu diyebilirsiniz ama sahurdan sonra uyku kaçınca can sıkıntısı peyda oluyor :) ee ben de boş durmayım dedim ve daha önce yapıp arşive aldığım bir tatlıyı yazmak istedim. Geçenlerde iftara gelen arkadaşlarımız için yaptım. Belki de görüp, bayramda yapmak istersiniz diye düşündüm :)

Bundan neredeyse 7-8 yıl önce Havva Halam'dan öğrenmiştim baklava yapmayı. İyi ki o gün oraya gitmişiz, iyi ki halam baklava yapmış ve iyi ki ben cesaret edip denemişim :) Bu tarifi bana kazandırdığın için teşekkür ederim halacım. Şimdi vaktim olduğu sürece bayramlarda yapmaya çalışırım. Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve ellerinize sağlık :) bakalım kimler cesaret edip deneyecek :)

Malzemeler
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım çay bardağı su
  • 1 yemek kaşığı sirke ya da limon suyu
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Çay kaşığının ucuyla azıcık tuz
  • 2-3 su bardağı çekilmiş ceviz içi
  • 250 gr tereyağı\margarin
  • Yeterince un
  • Açmak için nişasta
Şerbeti İçin
  • 3.5 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • Yarım limon

Yapılışı
  1. Bütün malzemeleri karıştırarak yoğurun. Kulak memesi kıvamına gelene kadar un ekleyin.
  2. Hamuru en az yarım saat dinlendirin.
  3. Hamuru önce ikiye ayırın sonra her iki parçadan 20 olmak üzere toplamda ceviz büyüklüğünde 40 beze elde edin. Bu 40 sayısı gözünüzü korkutmasın çünkü tek tek açmayacağız :)
  4. Elde ettiğiniz bezeleri 10 ar 10 ar olacak şekilde ayırın. Bezeleri önce pasta tabağı büyüklüğünde açın ve aralarına nişasta serperek üst üste koyun. En son 10. bezenin üstüne de nişasta serpin ve merdane yardımıyla kullanacağınız tepsi büyüklüğünde açın.(merdaneyle oklavaya oranla daha kolay oluyor en azından bana göre )
  5. Açtığınız hamuru yağlanmış tepsiye serin, fazlalıklarını kesin. Bu işlemi diğer 30 beze bitene kadar tekrarlayın.
  6. İlk 20 beze bitince arasına irice çekilmiş cevizi serpin. İsterseniz her 10 kat araya da ceviz koyabilirsiniz.
  7. Bezelerin tamamını bitirip tepsiye yerleştirdikten sonra dilimlere ayırın ve ocakta erittiğiniz sıcak tereyağını baklavanın her yanına gelecek şekilde yayın.
  8. Önceden ısıtılmış fırında 150-160 derecede üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
  9. Şerbet konusunda bir baklava ustasından hem baklavanın hem de şerbetin ılık olması gerektiğini yoksa tatlının şerbeti yeteri kadar çekmeyeceğini öğrendim. Ben de bu tarife göre verdim şerbeti. Şu halde, baklavayı fırından çıkardıktan sonra 2-3 dk dinlendirin ve ılık şerbeti her tarafına gelecek şekilde yayın.
Dener ve sonuçları paylaşırsanız sevinirim :)

AFİYET OLSUN...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor.Ellerinize saglik.SERIFE

bengibi benimgibi dedi ki...

çok teşekkür ederim :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review