Pages

31 Temmuz 2013

TARATOR

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 18:17
 
Ana yemekler tamam da ya yanına yapacağımız ara soğuk ve sıcaklar ne olacak... işte bu noktada kendim için bulduğum çözümleri sizlerle de paylamak için geldim yeniden :)
 
Çok yıllar önce kapı komşumuz sayesinde tatmıştık taratoru ama o zamandan bu yana bir kaç kez niyet etmeme rağmen yapmamıştım. Bu blog unuttuğum tarifleri hatırlamama güzel bir vesile oldu... Geçenlerde tuzda balık yaptığımızda yanına en iyi ne gider diye düşündüğümde ilk aklıma gelen tarator oldu... gayet lezzetli bir meze oldu... dilerseniz geçelim tarife :)
 
Malzemeler
  •  1 çay bardağı tahin
  • 9 yemek kaşığı su
  • 9 yemek kaşığı limon suyu
  • 3 iri diş sarımsak rendesi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 7-8 dal maydanoz 



Yapılışı
  1. Tahini derince bir kaba alın. Bir yemek kaşığı su bir yemek kaşığı limon suyunu ekleyin.
  2. Limon ve suyu her defasında birer kaşık ekleyerek tamamlayın. Eklerken mutlaka çırpmaya devam edin.
  3. Tahin önce koyulaşacak, fakat limonu ve suyu ekledikçe yavaş yavaş kıvamını almaya başlayacak.
  4. Tahinli karışım, krema kıvamını alınca hazır demektir. Bu aşamada rendelenmiş sarımsak, tuzu ve kıyılmış maydanozu ekleyip karıştırın. (damak tadınıza göre tuzunu azaltıp arttırabilirsiniz)

NOT: Niyetim reklam yapmak ya da marka vermek değil kesinlikle ama bu verdiğim su ve limon ölçüsü okyay tahinle hazırlanmış tarator içindir. Kıvamı daha akışkan ya da koyu olan tahinlerde ölçüleri buna göre ayarlamalısınız. Verdiğim tarifleri denediğiniz takdirde güzel sonuçlar elde etmeniz için not düşmek istedim :) sevgiler...


AFİYET OLSUN...


 


2 yorum:

Adsız dedi ki...

fırında patates çok ilgimi çekti.kahvaltı masasına kesinlikle hazırlayacağım.teşekkürler.

bengibi benimgibi dedi ki...

rica ederim, afiyet olsun :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review