Pages

21 Temmuz 2013

SIKMA

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 13:27
 
 


Adı her yöreye göre değişse de herkes bilir sıkmayı. Çayın en güzel eşlikçilerinden biridir. Malzeme sıkıntısı da yok... aklınıza gelen herşeyle yapabilirsiniz iç harcını. Ben bu kez peynirli ve zeytinli yaptım. Biraz yumuşamıştı zeytinler atmaya kıyamadım. Bişeyleri atarken aklıma hep benim attıklarıma bile sahip olamayanlar gelir. O yüzden atmadan önce düşünürüm kurtarabilir miyim diye... zeytinli sıkma yapmak geldi aklıma zeytinleri değerlendirmek adına. Bu arada kayınvalidemin hakkını teslim etmeden geçemeyeğim. Sıkmaları ve börekleri çok güzel olur. Özellikle de çökelekli sıkması ve bilir misiniz bilmem ama tokmakanlı (semizotu) böreği :) Yumuşak sıkma yapmanın püf noktasını da ondan öğrendim :)  Hani erkekler annelerinin yemeklerini özlermiş ya, benim kocam özlemiyor hi hi :)))) Artık geçiyim dimi tarife :))


Malzemeler
  • 2 su bardağı kepekli un
  • 3\2 su bardağı su ( 1 su bardağından 2 parmak az)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
 
Zeytinli harç
  • Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartın.
  • Küp küp doğradığınız domatesleri, piyazlık yani yarım ay şeklinde doğrayıp tuzla hafif ovduğunuz bir orta boy soğanı ve maydonozu zeytinlerle karıştırın.
  • Zeytin yağ, nar ekşisi ve kırmızı pul biberle tatlandırın.
 
Yapılışı
  1. Unu derince bir kaba boşaltın. Ortasını havuz şeklinde açın ve tuzu üzerine serpin.
  2. Suyu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın. Toparlandıktan sonra iyice yoğurun çünkü hamur yoğurdukça güzelleşiyor.
  3. Meşhur kıvam tarifimiz kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur olması gerekir. Vaktiniz varsa en az yarım saat dinlendirin.
  4. Hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler alıp yuvarlayın. (bu ölçüden 6 beze çıkıyor)
  5. Tezgaha ve bezenin üstüne un serpip oklava yardımıyla tabak büyüklüğünde açın (yuvarlak olması şart değil dikdörtgen veya kare de olabilir :) rula yapınca şekli belli olmuyor )
  6.  Açtınız bezeleri ki biz bu haline "bazlama" deriz yağsız teflon tavada arkalı önlü pişirin.
  7. Pişirdiğiniz bazlamaların bir ucuna uzunlamasına harçtan koyun ve bir rulo şeklinde sarın (harç tercihinize bağlı, isterseniz patates veya peynirle de hazırlayabilirsiniz)
  8. Ayran yahut çayla servis edin.

AFİYET OLSUN...


3 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ara sıra bende yaparım nefis bir tat ellerıne sağlık

bengibi benimgibi dedi ki...

bana göre en eski pasta börek tarifi :) teşekkür ederim...

Unknown dedi ki...

:)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review