Pages

25 Temmuz 2013

TUZDA BALIK (TUZDA SOMON)

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 19:10

Günün ikinci yemeğine hoşgeldiniz :)
Dün iftarda tuzda balık vardı... denemeyenleriniz için ısrarla öneriyorum. Balığın yağı, tadı olduğu gibi içinde kalıyor. Balık yiyelim omega yönünden kuvvetlenelim diyoruz ama yağda kızartınca bütün bu vitaminleri kaybediyoruz. Ara sıra yapmaya devam etsek de aslında ya bu şekilde ya da ızgarada yapılıp tüketilmeli bana göre.

Tuzda balığı ilk olarak kız kardeşimde yedik ve çok hoşumuza gitti. Tarifini de ondan aldım. Biz galiba çok şanslı bir aileyiz... Hepimiz değişik tatlara açığız ve kocamdan enişteme kadar hepimiz bir yerinden bulaşıyoruz mutfağa... en büyük usta ise babam, çok güzel yemek yer :)))) yerken söylediği iltifatlar ise bizi kandırmaya yeter :))

Yine kantarın topuzunu fazla kaçırdım ve lafı uzattım. Duyar gibiyim "Hilal yeter artık tarife geç" dediğinizi :) o  zaman geçelim bakalım...

Malzemeler

• 1 adet somon (alabalık, levrek veya çipura da olur)
  • 2 kilo iri tuz (salamura tuz yalnız kaya tuzu olmayacak)
  • 1 yumurta akı
  • Su
Yapılışı
  1. Tuzu derince bir kaba koyun. Üzerine bir yumurta akı ve bir kaç avuç su ekleyip yoğurarak karıştırın. Birbirini tutan macun kıvamında bir harç elde edin. Suyu bu kıvamı tutturuncaya kadar yavaş yavaş ilave edin (harcın sulu olmamasına dikkat edin)
  2. Fırın tepsisine ince bir tabaka halinde tuzu elinizle düzleştirerek yayın. Üzerine balığı yatırın. Balığın her tarafı kapanacak şekilde tuzla kapatın.
  3. Önceden ısıtılmış fırında ortalama 180 derecede yaklaşık 40dk pişirin. (size net bir derece ve dakika veremiyorum çünkü ısı ve pişirme hızı fırından fırına değişiyor. Mesela, balığın pişmesi, kardeşimin fırınında 1 saatti bulurken bize 40dk yetti. Yani fırınınız hızlı pişiren bir fırınsa 40 dk yeterli olacaktır yavaşsa 1 saat bekletmenizi tavsiye ederim)
Bir bıçağın arkasından sert bir gereçle yavaş yavaş vurarak tuzu kırın ve altından çıkarın.

Balığın derisini kaldırdığınızda böyle güzel bir görüntüyle karşılaşıyorsunuz :)

AFİYET OLSUN...

Unknown dedi ki...

ablaşım ellerine sağlık,evet biz çok şanslı bi aileyiz hem yemeği hem de yedirmeyi seviyoruz.dediğin gibi en büyük usta babam(annem duymasın :P).seni çok seviyorum çok öpüyorum.buara kurabıyeler harıkaydı bayıldık :)

bengibi benimgibi dedi ki...

canııım canım ben de seni çok seviyorum...çok şükür ki öyleyiz... teşekkür ederim... kurabiyeler senin elinin lezzetini de alınca eminim daha güzel olmuştur :)öpüyorum çok...

Adsız dedi ki...

bu tarifi görür görmez yapmaya karar verdım,eminim diğer tarifler gibi buda çok lezzetli olcak.ayrıca yemeklerıniz kadar yazılarınızda çok eğlenceli.okurken zevk alıyorum,ellerinize sağlık.

bengibi benimgibi dedi ki...

deneyip yapmanıza ve sonuçtan memnun kalmanıza çok sevindim. iltifatlarınız için teşekkür ederim. ne mutlu bana :)