Pages

25 Temmuz 2013

PATLICAN YEMEĞİ

Gönderen bengibi benimgibi zaman: 17:06

Yaz geldi mi aklıma gelen ilk iki sebze taze fasulye ve patlıcan... ikisini de çok severiz ama yazın çok sık yapıldığı için çabuk da sıkılınabiliyor. Kendi adıma fasulye değil ama patlıcan yemeği bir ikiden sonra yavan gelmeye başlıyor bana o yüzden içine ya bir kırmızı biber ya da patates ekleyerek mutlaka bir şeylerle zenginleştirmeye çalışıyorum.

Patlıcan yapmak isteyip de yemek istemediğim zamanların birinde :) annem yetişti imdadıma. Annem de ben gibi sıkılır bazen ve çok başka başka malzemeleri karıştırarak elinin lezzetiyle - ki eli çok lezzetlidir, her yaptığı istisnasız güzel olur- harika bir yemek çıkartır ortaya. Yeri gelmişken hem beni hem kız kardeşimi "siz yapamazsınız" deyip mutfaktan uzaklaştırmadığı bilakis çocukluğumuzda bizi ufak ufak yemek yapmaya alıştırdığı, bizi yüreklendirdiği için anneme şükranlarımı bu vesileyle iletmek istiyorum... Annem sayesinde ne üniversite yıllarımda ne de evliliğimin ilk yıllarında hiç zorluk yaşamadım. Davet sofralarının sonunda güzel sözler duymak da cabası :) çok teşekkür ederim annecim :)

Eveeeet mevzu aile olunca laf uzuyor anlatmak da anlatmak istiyorsun... yukarıdaki cümleleri yazarken anılar geldi aklıma... merak etmeyin anlatmayacağım :) kestirmeden tarife geçeceğim... şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler
  • 5 tane patlıcan
  • 1 tane soğan
  • 2-3 orta boy domates
  • Patlıcanları kızartmak için sıvı yağ
  • 4-5 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Yarım çay bardağı su







Yapılışı
  1. Patlıcanları alacalı olarak soyun ince uzun parçalar halinde kesin. Yağ çekmemeleri için bol sıvı yağda kızartın ve havlu kağıda çıkarın. ( Bu arada bu tür yemeklerde bostan patlıcan kullanırsanız daha lezzetli olur. Yalnız malum bostan patlıcanlar büyük olduğu için patlıcan sayısını azaltmalısınız.)
  2. Yayvan bir tencereye önce kızarttığınız patlıcanları daha sonra ise ortadan ikiye bölüp uzunlamasına doğradığınız soğanı,  küpten biraz irice doğranmış domatesleri ve dilimlediğiniz sarımsakları ekleyin.
  3. Üzerine 1 yemek kaşığı salçayı ve yarım çay bardağı su koyup 10-15 dk soğan ve biberler yumuşana kadar pişirin. (Ayrıca yağ koymanızı önermiyorum zira patlıcanları yağda kızartmıştık.)
NOT: Kızarttığınız patlıcanları soğutup saklama kaplarında ya da buzdolabı poşetlerine koyarak kış için dondurabilirsiniz.

AFİYET OLSUN...



1 yorum:

Unknown dedi ki...

ablaşım öle güzel anlatmıssın ki annemi ve yemeklerını çok özlemişim :)

Yorum Gönder

 

ben gibi benim gibi...hayat gibi... Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review